Wanneer schakelt u een Vrijwillige ouderenadviseur (VOA) in?

Een VOA is op de eerst plaats een wegwijzer, iemand die u helpt de weg te vinden in het woud van regels en regelingen. Een VOA heeft een beetje kennis van heel veel onderwerpen. Deze onderwerpen zijn onder meer:

• eenzaamheid en zingeving
  • zorgverzekering- en zorg-aanvragen
  • herkeuring rijbewijs en informatie over het Openbaar
             Vervoer
  • informatie erfrecht en vragen over schuldhulpverlening
  • belastingaangifte en toeslagen
  • hulp bij administratie

U kunt dus in principe met elke vraag bij een VOA terecht, alleen zal een VOA die vraag  niet altijd zelf voor u oplossen, maar u doorverwijzen en eventueel begeleiden naar de juiste persoon of instantie, waar u verder geholpen wordt.

Al onze vrijwilligers doen het werk vrijwillig en kosteloos, maar uiteraard wel volgens kwaliteitsnormen. De afspraken tussen de VOA en cliënt worden vastgelegd in een contract. Mocht u desondanks toch een klacht hebben, dan vindt u hier verdere informatie over de klachtenprocedure en het klachtenformulier.